Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Financování základního školství v ČR
Škrhová, Veronika ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je financování základního školství v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje všechny typy škol a jejich právní úpravu. Druhá část se zabývá způsobem financování školství se zaměřením na na školství regionální a popisuje plánovanou reformu ve financování regionálních škol. Třetí část je tvořena případovou studií jedné vybrané základní školy. Případová studie obsahuje obecné informace o základní škole, rozbor přijatých a vynaložených finančních prostředků a hospodaření s nimi ve sledovaných letech 2011-2016 s podrobným zaměřením na rok 2016. Na tomto základě je sledován vztah mezi počtem žáků a výší vybraných druhů nákladů.
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Jarkovská, Jarmila ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou financování středního školství v České republice. Hlavním cílem je popsání současného financování regionálního školství, jehož střední školy jsou součásti. Dále zachycení a zanalyzování zdrojů financování dvou vybraných středních škol s jejich vzájemným porovnáním, vyhodnocením specifik a doporučením. Jedná se o SOŠ a SOU Vocelova Hradec Králové a SPŠ stavební Hradec Králové. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá obecně školstvím v rámci ekonomických teorií. Ve druhé je definována struktura vzdělávacího systému s jejím legislativním rámcem a přerozdělování peněžních prostředků skrze republikové a krajské normativy. Třetí část analyzuje finanční zdroje škol, srovnává je skrze propočtové ukazatele a v závěru nabízí doporučení.
Financování veřejné střední školy - případová studia
Pokorná, Žaneta ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou financování středního školství a to konkrétně analýzou financování konkrétní střední školy. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zaměřuje na veřejné finance a vymezení pojmů pojící se s nimi, dále pak obsahuje obecné informace týkající se vzdělávání a školství na území České republiky a způsob jeho financování. Druhá část obsahuje obecné informace o střední škole Gymnázium Třebíč a jejím rozpočtem. Poslední část se zaměřuje na návrhy na možná zlepšení v oblasti financování školy.
Analýza vývoje vysokoškolského vzdělávání v České republice
Všetečková, Jana ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Vostrovská, Zdenka (oponent)
Abstrakt Česká republika potřebuje ucelenou koncepci reformy vysokých škol. Ambicí naší země je patřit ve vysokoškolském vzdělávání k evropské špičce a být tak celosvětově konkurenceschopní. Práce analyzuje vývoj vysokého školství v České republice od roku 1918 do současnosti a popisuje i vývoj ovlivněný evropskou integrací. Cílem této práce je zhodnotit stav českého vysokého školství a jeho chystanou reformu. Analýza je zaměřena na počty studentů v jednotlivých úrovních VŠ, na obory, v kterých se studenti vzdělávají, a v neposlední řadě na výdaje poskytované státem na terciární vzdělávání. Tyto hodnoty budou porovnávány s vybranými státy OECD. V závěru práce je provedeno zhodnocení silných a slabých stránek, příležitostí i hrozeb českého vysokoškolského systému a předkládaného věcného záměru zákona o vysokých školách, které jsem provedla metodou SWOT analýzy. Současná právní úprava z roku 1998 už v mnoha ohledech neodráží stav a problémy českého vysokého školství. Není schopna zabránit velkému růstu vysokoškoláků, snižování kvality a podfinancování celého vysokoškolského systému.
Je systém odloženého školného v České republice správnou volbou?
Venglařová, Simona ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Šustrová, Denisa (oponent)
V souvislosti s potřebou provedení reformy terciárního vzdělávání v České republice, vláda přijala opatření, díky kterému získá více prostředků pro financování veřejného vysokého školství. Tímto opatřením je zavedení systému tzv. odloženého školného. Systém finanční spoluúčasti bude uveden v účinnost v akademickém roce 2013/2014. Podle dostupných zdrojů dosud není koncepce systému odloženého školného blíže specifikována. Dá se předpokládat, že po zavedení školného se mohou vyskytnout určité komplikace s efektivností určitých složek tohoto opatření. Cílem této bakalářské práce je identifikace problémů a potenciálních nedostatků, které by se mohly objevit. Dalším cílem bude návrh určitých opatření, která budou minimalizovat tato negativa, či je zcela odstraní. Teoretická část práce bude věnována systémům školného, které mohou být aplikovány na české veřejné vysoké školství, v kontextu reformy terciárního vzdělávání. V praktické části budou určeny metodou SWOT analýzy silné a slabé stránky systému a zároveň i hrozby a příležitosti spjaté s tímto systémem. Závěrem práce bude shrnutí získaných poznatků a navrhnutí efektivních opatření, která sníží případné nedostatky.
Zdanění v regionálním školství v ČR - případová studie
Doubravová, Nikola ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou zdaňováním neziskových, příspěvkových organizací, se zaměřením na školská zařízení. Je zde popsána legislativní úprava školství, daňový systém České republiky a jakým způsobem jsou tyto organizace financovány. Práce je doplněna případovou studií, kde je na příkladu konkrétní školy -- gymnázia ukázáno, jak vše probíhá v praxi. V závěru je shrnuto, v jakém daňovém režimu fungují neziskové subjekty a jaké jsou hlavní způsoby jejich financování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.